พอดีว่ามีบางอย่างที่เป้นตัวเลขที่ บางคนอาจจะไม่ทราบ และบางคนอาจจะหาอยู่... แต่มันไม่เยอะพอที่จะจัดทำเป็นเรื่องแยกๆได้ครับ...
ผมเอามากองๆ กันในนี้แล้วกันฮะ
เอามาจากเวบนอกครับ
นน.เครื่อง
C20NE (115 bhp 170 nm) CR 9.2-1 Camshaft: 262 degrees
20NE (116 bhp 175 nm) CR 9.2-1 Camshaft: 262 degrees
20SE (122 bhp 175 nm) CR 10.1-1 Camshaft: 262 degrees
20SEH (130 bhp 180 nm) CR 10.1-1 Camshaft: 268 degrees
ขีดจำกัดการทำ
C20LET 145kg 1998cc 16v turbo engine 204 bhp - 280 nm
(Awesome engine, but overkill for the GT, there are chip tuning kits for this engine producing 430 bhp and 420foot pounds)
C20XE 136 kg. 1998cc 16v engine 150 bhp - 198 nm
C20NE 133 kg. 1998cc 8v engine, 115bhp - 170 nm
2.2i CIH weighs in at 156 kg... 115 bhp - 185 nm
Notice 156 kg for the 2.2, that's without fluids..
The 20E OHC/DOHC family of engines, all have aluminum heads, making them lighter...
Ok, here's the important info, notice the torque & bhp on the C20NE 8v engine, then compare it to the 2.2i....
Hm.. both have 115 bhp, but the 2.2 got 15 nm more than the C20NE...
But it also weighs 23 kg more, Also the C20NE has better torque and bhp curves than the 2.2, proving that more is sometimes less...
In theory the 2.2-2.4 have more bhp than the C20NE 8v, but in practice, the C20NE, is more tuning friendly, and is of a newer design making the torque and bhp curves better...
ภาษาง่ายๆผมไม่แปลนะครับ...
จาก
http://www.opelgt.com/forums/opel-engine-performance-modifications/20320-what-kind-horsepower.html ถูกใจตาแป๊ปแน่นอน...อิิอิ ค้นดีๆนะ
อันนี้ ยาวเลย... ของแปลก..
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/369086-c20ne-r1-bike-carbs-mod-custom-manifold.htmlไปค้นๆ ข้อมูลแปลกๆมารวมๆกันได้นะฮะ...